komunikacja wizualna

Komunikacja wizualna, dlaczego jest tak ważna?

Komunikacja wizualna – twarde dane

Dlaczego komunikacja wizualna odgrywa tak wielką rolę? Jest z nami od samego początku, jest najważniejszym sposobem komunikacji, a jej rola ciągle rośnie. Dlaczego?
Biorąc pod uwagę style uczenia się, a tym samym odbierania informacji, prawie połowa ludzkości to wzrokowcy, druga połowa dzieli się na słuchowców i kinestetyków.
Większość ludzi przyznaje, że jest bardziej prawdopodobne, że coś kupią jeśli produkt pokazany jest na zdjęciach i w użyciu. Stad wielka popularność tzw. unboxingów czy zdjęć lub wideo pokazujących produkt w użyciu, a dla rękodzielników nie ma nic lepszego niż wideo z procesu tworzenia. Zresztą wszystkie te techniki łatwe są do wykorzystania w każdym biznesie, nawet gdy sprzedajesz produkty cyfrowe, stąd ogromna popularność wszelkich mockupów.
Dla pokolenia Z i milenialsów wideo i zdjęcia są najlepszym sposobem wyrażania siebie.
Jest mnóstwo badań na to jak bardzo pomoce wizualne pomagają się uczyć, organizować informacje i zapamiętywać lepiej. We wszechogarniającym nas świecie online nie da się od tego uciec.

Sprawna komunikacja wizualna jak czarodziejska różdżka

komunikacja wizualna


Co ciekawe okazuje się, że dopiero dzięki sprawnej komunikacji wizualnej wartości marki czy organizacji trafiają i wywierają wpływ na odbiorców. Oznacza to, że nawet jeśli misja marki czy wartości, jakie przekazuje, są cały czas obecne w działaniach marki, to dopiero sprawna komunikacja wizualna sprawia, że ludzie się z nimi identyfikują i je doceniają. Idąc dalej pracownicy otrzymujący benefity, premie i inne medicovery bardziej je doceniają, gdy otrzymują przekaz o nich w formie wizualnej. Serio, są na to badania.
Im bardziej przyswajalna komunikacja wizualna, tym bardziej przyciągnie uwagę, zostanie zrozumiała i zapadnie w pamięć.
W tak szybkim świecie i pełnym szumu informacyjnego niełatwo jest dotrzeć do odbiorcy, nieważne czy to nasz klient, uczeń czy pracownik, dlatego komunikacja wizualna jest tak ważna.
Jakie więc mamy wyjście? Zaakceptować i nauczyć się wykorzystywać. Nic innego.

Komunikacja wizualna pomaga nam lepiej i jaśniej przekazywać informacje i podkreślać co jest najważniejsze

kreatywna komunikacja wizualna

Dzięki czemu każde nasze działania: komercyjne, związane z nauką czy po prostu z komunikacją międzyludzka będzie lepiej zapadała w pamięć.

Jak wiadomo obraz wart jest więcej niż tysiące słów


Obecnie wideo staje się najpopularniejszym sposobem komunikacji w internecie. Po sukcesach tiktoka inne platformy społecznościowe promują wideo i czy chcemy, czy nie wideo z nami zostanie.
Od 2021 roku kiedy w Canvie wprowadzono opcję wideo, już ponad miliard filmików stworzono i ta liczba cały czas rośnie. Filmiki w relacjach czy rolkach generują większe zaangażowanie, a wideo reklamy mają lepszą konwersję.
Dlatego temat komunikacji wizualnej w różnych dziedzinach, od marketingu, przez naukę do zarządzania, będzie jednym z głównych tematów tego bloga. Dziś wstępniak, a wkrótce więcej szczegółów.

Koszyk